Onverwachte wending, op naar het noorden! - Reisverslag uit Saint-Félicien, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Onverwachte wending, op naar het noorden! - Reisverslag uit Saint-Félicien, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Onverwachte wending, op naar het noorden!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Juli 2018 | Canada, Saint-Félicien

Vrijdag 6 juli, bewolkt met regen tussen 11 en 18 graden en later in de middag licht bewolkt 20 tot 24 graden
Pointe-Lebel - Le Domaine-du-Roc
10787,4 km - 11262,9 = 475,5 km

Het is ondertussen kwart voor zeven geweest, kijken uit op een meer het is licht bewolkt en de zon schijnt heerlijk tussen de bomen door.
Het glazen kantelde van de Ford SUV staat minimaal open anders krijgen we de bommenwerptjes naar binnen en dat is niet echt aangenaam zullen we maar zeggen.

Vanochtend een klein beetje uitgeslapen tot zeven uur, en alles weer geordend ingepakt.
Naar de andere kant van het terrein gereden want daar scheen eigenlijk de zon nog ff, dus ontbijt was een geslaagd moment!
Rond de klok van negen uur zijn we gaan rijden.

De omgeving is prachtig met stevige klimmetjes er in, maar dat deert de Ford SUV niet met zijn 170 pk ecoboost geen enkel probleem!
Maar het begint weer flink te druppelen, dit kennen we toch!? Maar dit kan de pret niet drukken en gaan vrolijk door, de kilometers glijden onder ons door.

We rijden van 138 af en slaan de 172 op richting Alma. De route noemen ze ook wel de Fjorden route en is het zijn naam zeker waard alleen meer bebost dan in het welbekende Noorwegen daar is het iets anders.
We gaan net voor Alma naar de 167 en daar klaart het weer op en krijgen we de zon weer te zien.
De omgeving is wat vlakker geworden maar heeft wel nog wat lichte heuvelachtige momenten, vol weids is het hier en het verkeer zie je nog amper! Heerlijk de rust.

We slaan ons kamp op bij een verlaten camping die behoorlijk ontdaan is van al zijn gemakken die eigenlijk nodig waren om je te kunnen op frissen en de toilet zijn gebarricadeerd. Dus het meer zou eenoptie kunnen zijn….

We gaan een boterham eten, want tussen de middag een frietje gegeten bij de MC Donalds.
Gaan verder nagenieten van deze heerlijke dag.

Tot morgen!