Een klein beetje regen en veel zon.... - Reisverslag uit Pointe-Lebel, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Een klein beetje regen en veel zon.... - Reisverslag uit Pointe-Lebel, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Een klein beetje regen en veel zon....

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Juli 2018 | Canada, Pointe-Lebel

Donderdag 5 juli, eerst bewolkt met regen, later droog met tussen 17 en 23 graden
Havre-Daint-Pierre - Pointe-Lebel
10213,9 km - 10787,4 = 573,5 km

Goedemorgen iedereen!
Help we zijn een dag te laat met ons blog.
We zitten aan een picknick tafel in de zon.

Afgelopen nacht prima geslapen en had als nog de tent opgezet, dat was dus gisternacht voor mij want anders raken we helemaal in de war.

We waren er op tijd bij, en met een paar dikke ogen wakker geworden, met een grote trein vaart de spullen inpakt want hier ons ontbijt nuttige is niet slim met die verrekte bommenwerpertjes!
We reden rond half acht weg van de camping en zijn naar het informatiecentrum in Havre-Daint-Pierre gereden.
Daar op ons gemak onze boterham met pindakaas en hagelslag genuttigd!
Jaja Nederlandser kan het niet toch?

Vervolgens wilden we enkele foto’s overzetten van de Nikon naar de iPhone wat een gehannes zeg, kwam er zelf niet uit, de mevrouw van het centrum (ongeveer 24 jaar) kwam aan de pas.
Appeltje eitje was het voor haar, zonder na te denken rammelde ze er flink op los op Mn iPhone!
De taal was niet nodig de symbool waren voor haar voldoende!
Nu weten we waarom de foto’s hier niet op het blog kunnen komen te staan, we fotograferen in RAW en niet in JPG, vandaar.
Maar jullie hebben de foto’s goed ontvangen, toen we op visite waren bij meneer & mevrouw de Ppagaaiduiker ;-)

Frank, we hopen dat ze zijn goed gekeurd door jou?Ben benieuwd naar jou reactie ;-)

Maar goed, we dwalen af van deze dag.
Nadat we alles hadden gedaan zijn we vertrokken rond tien over tien richting het westen.
De laatste week is in gegaan, dus willen we wel op tijd terug zijn voor het vliegtuig.

Met de nodige regenbuien, ons niet onbekend, rijden we weer de weg hoofdzakelijk terug na Godbout wordt het zelf nog mooier het wordt ruiger kwa natuur. Bijzonder is wel de velen groten rotsblokken die verspreid liggen over de stranden, waanzinnig mooi!

De weg(nummer) 138 volgen we nog tot aan Baise-Comeau en rijden dan vervolgens de 389 op met als doen….
Een plekje voor de nacht te vinden! Niet dus! Zucht*!
We rijden de gemaakt kilometers terug en vervolgen ons de Tante Truus naar de huidige camping en zijn er dan rond kwart over zeven.
Zetten de Ford SUV in de P-stand bakken een paar heerlijke Hollandse pannekoeken en rollen vervolgens met volle buik weer in de Ford SUV om in slaap te vallen.

Nu, vandaag waar we ons verhaal mee begonnen is een goede start.
Wel rommelig geslapen en het bleek (zal toch wel zeer goed hebben geslapen) dat noodweer geweest is vannacht de nodige tenten waren onder gelopen, de mensen zijn nu alles aan het droog maken.

We breien een eind aan dit verhaal, we gaan er weer vol tegen aan! Lekker genieten!
Houdoe!