Ochtend glore & off the road - Reisverslag uit Taschereau, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Ochtend glore & off the road - Reisverslag uit Taschereau, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Ochtend glore & off the road

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Juli 2018 | Canada, Taschereau

Zaterdag 7 juli, vroeg in de ochtend 1 graden helder, later op de dag licht bewolkt tot ruim 26 graden
Le Domaine-du-Roc -Tascheraa
11262,9 km - 11942,4 km = 679,5 km

Vier uur…
Kwart over vier….
Start de Ford SUV….
De lichten gaan aan….
En draaien de weg op….
Geeft de Weg aan!
De geluidsinstallatie gaat aan!
Secret Garden gaat op maximale volume!
We worden rustig….
Genieten van dit marginale moment….
De wereld wordt wakker….
En spel tussen zon en de aarde….
Secret Garden blijft gaan en doordringt ons geheel….

Dit is een moment opname van een bijzonder moment van de dag, moest ons denken aan twee dingen.
De foto die gemaakt is ten noord oosten van Jasper vorig jaar was het zelfde moment eigenlijk. De ochtend gloren zo mooi is aan een nieuwe start van de dag.
Waarom Secret Garden?
Dit is een moment van dat we nog in de danssport zaten en tijdens de velen trainingen bij Voetisch in Den Bosch, een bijzondere tijd met ook hele mooie herinneringen!
Deze twee kwamen deze ochtend samen.
Secret Garden is muziek voor de ballroom, waar een hele grote rust in zit, maar wel heel snel is!
En ook dat gold voor deze ochtend en voor dit specifiek moment.

Goed, genoeg hier over, we gaan over tot de orde van de dag!
Dit is eigenlijk weer een dag later, en wilde het blog bij werken en voordat we het wisten was deze dag verdwenen!
Per ongeluk gedeletet! %$*! was het ff!

Dus….
We waren dus vroeg op pad en genoten van de prachtige natuur!
We vervolgen onze weg over de 167 en komen dan tot stilstand en ademloos kijken we voor ons. De motor gaat af!
Pakken onze camera en sloop de lens eraf en blijf kijken, ondertussen zit de telelens er op (70 - 300mm) en de camera maakt zijn opnames. Helaas niet scherp genoeg maar! Hij staat er op!
Naast de beroemde beer kamt zijn haren hebben nu het daadwerkelijk met een Lynx van doen.
Prachtig hoe de natuur is!

We slaan af bij Chibougamau en rijden verder over de 113, rijden zo het national park in. rijden door tot dat we niet meer verder kunnen.
Dan gaat de Ford SUV echt aan het werk, knop voor de 4wheeldrive gaat aan, we gaan off the road rijden. Ruim tachtig kilometer lange tocht. Dit is gewoon heel gaaf rijden, zo blij als een klein kind!
En gaan via de 397 en de 395 naar Amos, waar nog een boodschap doen voor de avond.

Dan wordt het zoeken in een doolhof voor een camping!
Tante Truus weet er twee te vinden, maar die bestaan niet!
Uch, moeten wij weer hebben. Dan maar in de richting van La Sarre.
Als een fata morgana doemt er een daadwerkelijk een camping aan. Vol in de ankers, het stof waait op en dwarrelt van achter naar voren en staan dan in de mist(!) stil. Keren ons om en gaan de camping op.

Einde vandaag om zes uur, slaan we tent op, eten en kijken hoe de zon weer als een mystiek weerweg draait!
En dit moment opname is ook weer voor bij.
Op naar een nieuwe dag!

• 08 Juli 2018 - 14:46

Koen Oosthoek:

Ha Lodewijk!

Wat leuk om je verhalen te lezen! Lekker met de auto en de tent op pad zie ik, heerlijk. Zo te lezen geniet je ook van de natuur. Een hele fijne tijd in Canada toegewenst!

Groetjes,
    Koen

• 09 Juli 2018 - 15:16

Anne :

Hey Koen, wat super leuk dat je reageert.
    Ja zeker we genieten volop, het zelfde als met de wintersport ;-)
    Groetjes aan de rest van de familie ;-)