Op vistite bij meneer & mevrouw de Papagaai Duiker - Reisverslag uit Longue-Pointe-de-Mingan, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Op vistite bij meneer & mevrouw de Papagaai Duiker - Reisverslag uit Longue-Pointe-de-Mingan, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Op vistite bij meneer & mevrouw de Papagaai Duiker

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Juli 2018 | Canada, Longue-Pointe-de-Mingan

Woensdag 4 juli, Onbewolkt volledig zonnig rond 25 graden wel met stevige wind wel met stevige wind
Havre-Daint-Pierre - dag trip: Mingan Archipelago National Park Reserve
10109,9 km - 10213,9 km = 104,o km

Goede avond iedereen!
Ja, voor ons is het hier avond en voor jullie overdag mogen we aannemen….
Meestal lezen jullie het allemaal iets later als mij, meestal een dag later als we het goed vertellen (hopen we)

Graag willen we ff terug naar gisteren, waarom eigenlijk?
Het heeft er mee van doen met het volgende, de titel “met Floortje Dessing naar het einde van de wereld”?
De titel kwam niet helemaal overeen met geschreven blog voor iedereen, maar er zit wel een strekking in.
En die is het volgende, als jullie op de kaart kijken waar wij hier nu zitten, dan kan je zien dat de eindig is!
En daar gaat het nu niet om, het laatste stukje gaan wij hier niet van rijden….
Het blijft allemaal het zelfde dus gaan we hier weer de weg terug rijden, ja maar deze is langer dan de benodigde vier honderd van gisteren. Hoeveel precies weten we niet daar komen we wel later achter.

Maar we gaan terug naar deze dag.
Vandaag geen lange uren rijden, nee. Een kleine pauze!
Een dagtrip naar de Mingan Archipelago National Park Reserve, een gebied wat helemaal is afgesloten waar iedereen niet zomaar mag komen zonder toestemming van de autoriteiten.

Het gebied ziet vol verschillende vogels die hier onder andere komen overwinteren en hun voortplanting veilig stellen.
Ook verschillende soorten planten zijn hier te vinden, maar helaas weten wij zo niet welke namen dit zijn. Excuses hier voor!
Wel een vogel soort weten we te noemen en is bij iedereen bekend onder de naam “Papegaai Duiker”, helaas is voor ons de Engelse naam ontschoten!

Goed, vandaag hebben we uitzonderlijk goed geslapen, ondanks dat het in de Ford SUV was ;-)
Tot aan zes onafgebroken en dat zeg wel iets…
Snel eruit, we baanons opmaken voor deze uitzonderlijke dag, samen met in mijn belevenis Floortje Dessing.
Naar onbewoond gebied, waar we aan land mogen om dit te mogen ontdekken iedereen op zijn eigen wijze!

Met de Ford SUV vertrokken naar Mingan, waar het Archipel onder andere ligt. Melden ons bij het strandhuisje waar we onze ticket moesten betalen.
Met handen en voeten uitgelegd (de mevrouw sprak geen enkel woord Engels) dat we korting kregen met het tonen van de Nationale Park kaart die begin van dit jaar gekocht was.
Scheelde weer CAN $ 5,94 op de totaal prijs van CAN $ 69,=.

Om half twaalf vertrokken we richting het gebied, het was koud en winderig op zee.
Dan gaan we aan land, en wordt heel wat verteld maar helaas was dit niet aan ons besteed want Frans staan zit er helaas niet in! Een kleine teleurstelling! Maar de omgeving maakte het volledig goed en gingen opzoek naar “het moment… Opname”!

Vervolgens varen we door naar nog een eiland waar we niet aan land mochten, verboden terrein voor de mens.
De broedplaats van de vogels.
Een stukje verder op konden we wel aan land, we hoorden het geschreeuw al op ons af komen.
Een herinnering die nooit vergeten zal worden, ongelooflijk wat een mooi gezicht. Allerlei vogel soorten zaten door elkaar heen. De meest fascinerende vonden wij wel “de Papegaai Duiker”, wat een mooi lief en mooie vogel is dit toch!

Na dit prachtige festijn, werd de terug reis weer in gezet en waren rond half vier weer terug.

Nog in het informatiecentrum geprobeerd enkele foto’s over te zetten naar ons mobiel is helaas mislukt, dus geen foto’s op dit moment van dit prachtige gebied.
Vervolgens terug naar de camping, ons potje koken, de tent in en dan….
Sluiten onze ogen toe om nog ff na te genieten van deze prachtige dag!

Tot morgen…