We gaan op bezoek! - Reisverslag uit Sydney Mines, Canada van Anne - WaarBenJij.nu We gaan op bezoek! - Reisverslag uit Sydney Mines, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

We gaan op bezoek!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Juni 2018 | Canada, Sydney Mines

Woensdag 27 juni, mooie zonnige dag temperatuur van 12 tot 25 graden
Bras d’Or - dagtocht
7482,4 km - 7720,5 km = 238,1 km

De zon hebben we recht voor ons en schijnt een beetje vervelend in ons gezicht, maar op deze manier pikken we tot nog ons graantje mee om nog enigszins bruin te worden, Uch!
Maar goed, de zon zet zich in om te gaan draaien naar een ander stuk van deze planeet, en de dag zit er voor ons hier weer bijna op.

We zitten aan de picknick tafel en deze is bezaait met wegen kaarten fototoestel en enkele reisboeken….
Zijn weer wat aan het bedenken…
Ho is ff horen wij jullie al zeggen, waar blijft het….
Juist ja….

Dit was de eerste nacht die we in een keer door konden slapen, heerlijk geslapen van ongeveer tien uur gisteren tot vanochtend half zeven!
En koud dat het was….
Buiten de slaapzak bedoelen we, natuurlijk!
Waren goed ingepakt, enkele warme onder kleding aan van een zeer goed merk(!) waar we eigenlijk onderons schaatspak aan horen te hebben….

Goed, eruit? Of er nog ff in blijven liggen?
We gaan eruit, en nemen onze tijd.
We nemen eens eindelijk een welverdiende douche, en die sinterklaasbaard moet er ook aan geloven.
Laat mn moeder het maar niet zien, dan weten we echt niet wat ze zou zeggen!

Goed we gaan verder met de dag, nemen de tijd voor een goed ontbijt.
Vertrekken rond kwart over negen richting Fortress of Louisbourg National Historic Site, een mond vol maar dan heb je ook wat.
Jullie vragen zich af, wat is dit nu? En terecht, het is een soort van openlucht museum waar wordt weergegeven hoe het in de tijd van de grootste steunpost aan de Atlantische kust en illustreert de regionale en lokale geschiedenis.
In 1713 werd de Vrede van Utrecht tekende en daar in stond vermeld dat de Acadische kolonies aan Engeland afstond.

Het weer zat ons lekker mee, en het was zeer aangenaam vertoeven aan dit simpele openlucht museum.
Het was wel aardig om dit gezien te hebben.
We aten onze welverdiende boterham rond de klok van twaalf uur, en vertrokken daarna met een rond rit door de omgeving en rijden het Great Bras d’Or meer rond. De heuvelachtige omgeving voelde wel als Schotland aan, geen wonder dat vele namen zijn vernoemd vanuit Schotland zelf.

Op eens kregen we het idee, om ff aan het meer zelf te gaan kijken.
Draaien zonder na te denken zo de weg af, en gaan roetsj zo naar beneden en belanden aan het meer.
Stappen uit, en we worden begroet!
Hij raakte mij nog net niet aan, en vertelde ons later dat hij wilde landen maar ons over het hoofd hadden gezien!
Het was onze grote vrind de zee arend!
Binnensmonds wilden we wat zeggen, maar dook zelf Ford SUV weer in….
Waar is die nou weer, dacht geleerd te hebben van de “zwarte beer kamt haren”! welnee.
Maar hij wacht nog ff voordat hij verdween in de bossen, en kreeg alsnog de kans om hem op de gevoelige plaat te krijgen!
Een zwarte beer heb je, maar mij krijg je ook hoor vertelde de zee arend!

En zo kwamen we weer terug op ons plekje op de camping, met een kleine boodschap bij de Wallmarkt voor het avond eten.
En nu wordt het tijd om weer aan de volgende dag te gaan denken, het wordt frisjes en we sluiten voor vandaag de dag weer super af!