Het onverwachte.... - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Het onverwachte.... - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Het onverwachte....

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Juni 2018 | Canada, Chéticamp

Donderdag 28 juni, licht bewolkt 22 graden met stevige wind
Bras d’Or - Presqu’ile
7720,5 km - 8006,1 km = 285,6 km

Het is drie minuten over half zeven, en zitten lekker warm in de Ford SUV, en met een prachtig uitzicht op Cabot Strait.
Het is een grijs blauwe achtige lucht, en als we goed luisteren horen we de zee lekker z’n eigen geluid produceren.

We staan op een “vrije” plek, dus gaan we het morgen gewoon beleven!

Gaan terug naar het begin van de dag, werden rond de klok van half zes wakker en heb ook geen poging gedaan om ons nog een keertje om te draaien. Nee, er uit! Direct de slaapzak en m’n matje mee naar de Ford SUV genomen, eerst maar de boel inpakken!
Een heerlijk ontbijtje genomen…
Tanden poetsen!
En…
We reden om half negen weg van de camping, de Ford SUV direct maar ook verwend met wat heerlijke smurrie van die echt heel vrolijk en happy van wordt(!)

De dag kan dan eindelijk van start gaan, de nodige literatuur gelezen. En dat is gewoon duidelijk wat we gaan doen, nee, nee niet wat jullie denken hoor(!) naar Newfoundland.
We gaan de Cabot Trail rijden, en volgens de wijze boeken zou het de mooiste route moeten zijn van geheel Canada!
Of dat nu ook daadwerkelijk is….
Ja moet toegeven er zitten hele mooie stukken bij waar we de nodige Oes en Aas van zeggen!

De tocht was prachtig en hebben nu tot aan Inverness (ligt ook in Schotland, waar we de nodige jaren geleden onze wandel vacantie hebben gemaakt met enkele mariniers van het Nederlandse leger).

Bij Englishtown geprobeerd om een kleine ferry te nemen, maar helaas was deze voorlopig uit de vaart genomen wegens contructes (als we het goed schrijven) of ook wel wegwerkzaamheden.
Was niet alleen op die specifieke plaats, maar overal waar we de Cabot Trail reden!

Maar voor nu is de dag ten einde, en genieten nog heerlijk na van deze mooie dag die ook weer in onze pocket hebben!
Om van te genieten, wat een bofkont zijn we toch….
En kunnen we vervolgens weer een nacht doorbrengen in de Ford SUV ;-)