With the finger in the air! - Reisverslag uit Five Islands, Canada van Anne - WaarBenJij.nu With the finger in the air! - Reisverslag uit Five Islands, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

With the finger in the air!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Juni 2018 | Canada, Five Islands

Maandag 25 juni, zwaar bewolkt met veel regen rond de 10 en 13 graden.
Alma - Five Islands (Nova Scotia)
6745,7 km - 7082,0 km = 336,3 km

Het moment van schrijven zitten/liggen op een winderige plek(!)
Een we zitten in een nieuwe tijdszone geen zes uur tijdsverschil maar vijf uur verschil.
Tsja, en wel te verstaan met een lichtelijke storm gierend rondom de Ford SUV.
Jullie begrijpen het al, het wordt weer een nachtje in de auto.
Andere optie is er eigenlijk niet, want de tent van een paar tientjes en negen jaar oud moeten we dat maar niet doen.

Terug maar naar van ochtend, klokslag vijf uur wakker!
Blijven liggen was geen enkele optie….
Dus tent inpakken en weg wezen.

Het heeft vannacht behoorlijk geregend en het regende nog toen we tent inpakten.
Te vroeg voor een ontbijt en dus reden we alvast maar richting Moncton, waar we direct maar alvast enkele boodschappen deden bij de Wallmarkt.
We reden door naar de MC Donalds voor de beproefde WiFi om jullie weer op de hoogte te brengen.

Het bleef maar regenen, en een ontbijt werd rond half negen genuttigd.
We vervolgen onze weg naar weer een nieuwe provincie, Nova Scotia of eigenlijk Nieuw Schotland, rijden door prachtig (ondanks dat het maar blijft regenen, naar de andere kant van Bay of Fundy.
En rijden hier wat rond met…. The finger in the air.
En warempel het werd droog, dus konden we een korte wandeling maken bij Cape Chignecto Provincial Park.
Rijden vervolgens verder door het zeer heuvelachtig landschap naar Five Islands waar het weer spontaan begon te regenen met de daarbij horende lichtelijke storm.

Dan ploffen we dus languit in SUV, kijkend hoe het getij weer aan het stijgen is.