Kilometervreter naar New Brunswick - Reisverslag uit Alma, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Kilometervreter naar New Brunswick - Reisverslag uit Alma, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Kilometervreter naar New Brunswick

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Juni 2018 | Canada, Alma

Zondag 24 juni, Bewolkt later zonnig met van 14 tot 23 graden
St. Vallier - Alma (New Brunswick)
6040,2 km - 6745,7 km = 705,5 km

De eerste letters worden neer geschreven, het is vrij rustig met een zacht mensen stem worden kinderen tot de orde groepen. In het Frans maar ook in het Canadees Engels.

We gaan terug in de tijd, en het is half zeven in de ochtend.
De nacht redelijk door gekomen, dus we kunnen weer met een frisse start de dag gaan beginnen.

Een simpel ontbijt genuttigd met de laatste(!) twee Nederlandse broodjes, tja Nederlandse kan het weer niet eens….
Vervolgens de Ford SUV weer ingepakt en tent ligt zo op zijn plekje.

Wat gaan we doen vandaan?
Nou, het wordt weer een dag van kilometers vreten, het zullen weer een ruim zeven honderd worden volgens de berekening van onze tante Truus.
Dus, om half negen draaien we weer de openbare weg weer op en gaan weer een nieuwe dag te gemoed.
Een een saaie dag zal het weer worden met alleen maar kilometers vreten zonder enige foto te maken, of zoals Wiel al in de app sprak over (en terecht ofcourse) enkele saaie foto’s!.
Al rijdend foto’s maken is zeker niet mijn hobby, maar als oom agent het niet zag dan werden er wel enkele gemaakt (Uch!)

Het is vrij rustig op de weg, ondanks dat er regelmatig auto’s en vracht verkeer voorbij davert.
Ondanks dat en met de nodige Nederlandse songs van Jantje Smit tot welbekende songs van ABBA en menig ander soort muziek, het houd ons wakker, alert en geniet toch in volle vreugde.

We naderen weer een nieuwe provincie op ons pad, veel over gehoord en gelezen, en laten de provincie Quebec achter ons en beland zo in New Brunswick.
Het wordt glooiender en wat meer ruimte van gesteente het gaat zelf nog ons een beetje motregenen al is het maar een bang makertje!En voordat we het wisten begon de zon weer door het wolken dek te schijnen.

En dan rijden we het Fundy National Park in en de heuvels worden steeds steiler maar dat boeit de Ford SUV niet, en dendert gewoon door.
We draaien heen en weer door het park en naderen ons eind punt van deze dag in Alma!
En dan kijken we naar Bay of Fundy.
Zetten de tent op, en eten een maaltijd en ploffen vervolgens vermoeid na een lange dag in onze slaapzak.