Old Woman Bay Beach - Reisverslag uit Sault Ste. Marie, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Old Woman Bay Beach - Reisverslag uit Sault Ste. Marie, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Old Woman Bay Beach

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Juli 2018 | Canada, Sault Ste. Marie

Zondag 8 juli, licht bewolkt maar overheersend zonnig van 18 tot 30 graden
Tascheraa - Algoma (Ontario)
11942,4 km - 12542,3 km = 599,9 km

Ondertussen is het zes over half negen, als we goed luisteren hoor je heel af en toe verkeer voorbij razen.
Maar permanent is het geluid van een groot meer. De Frans-Canadezen noemen het Lac Supérior en de Amerikanen, waar dit grote meer mee gedeeld wordt, Lake Superior.
Later hier meer over.

De dag begon op tijd, en om zeven uur waren we eruit ruimen alles op en zetten de Ford SUV aan de waterkant neer om onze boterham te eten. Lekker in de zon!
Dan vertrekken we rond acht uur van de camping en rijden op La Sarre waar we ff wederom naar de MC Donalds gaan voor de nodige gratis dingetjes WiFi, nette schone toilet!
Blijven hier nog het nodige werk verrichten voor het blog, had het blog van gisteren per ongeluk gedeletet! Grrr was ff heel erg kwaad op ons zelf!
Maar goed het is weer opgelost, toch?

Om half elf wordt het tijd om te gaan rijden, want anders gebeurd er de hele dag niets meer.
Nodige kilometers liggen al op de loer en dan ook niet echt wetende waar we aankomende nacht zouden gaan slapen.
Al snel wel het voor ons duidelijk, enkele mogelijkheden bekeken en afgewogen.

Het wordt een van de langste route met het zelfde wegnummer voor ons de 101 naar de kust.
Zien enkele kalkoenen of zo iets dergelijks voor bij komen langs de weg, geen zin om hier voor te stoppen en op de foto te zetten.
Want ze krijgen hier geen gratie zoals in de VS, waar de president tijdens de kerst dagen er eentje zijn vrijheid laat behouden op de zoveel miljoenen!
Nou, daar zullen we nog wel een babbeltje over hebben met de huidige president Trump!
Wacht maar af, mister Donald Trump!

De tijd verstrijkt, en worden van schrik wakker!
Wakker!
Ooooojee!
Nee, nee alstublieft zeg….
Bespaar mij deze keer?
De federale Politie zit acht ons aan!
Spelen met hun zwaailichten!
Helup wat moeten we doen?
Kalm blijven….
Niks aan de hand we rijden toch tachtig op de cruisecontrole?
Kijken nog ff voor de veiligheid, ja het lampje brand toch echt groen!
Haal ons in….
Zwaait naar ons warempel! Doen we maar terug, net zo vriendelijk ;-)
Blijft nog een kilometer of tien voor ons op de zelfde afstand rijden, check, check dubbel check!
Lol wat we hebben, we rijden lekker stoer stip op de tachtig al meer dan drie honderd kilometer! Hihi

We naderen het einde van deze weg in Wawa, nee(!) Niet van wawa zinnig gedroomd! van Kinderen voor kinderen.
Maar het stadje/dorp(je) van 3700 inwoners volgens het info bord van de staat Ontario.
Duiken dan vervolgens de 17 richting south op, en belanden vervolgens op een prachtige plaats in het natuur reservaat “Superior Provincial Park”.
Aan het “Old Woman Bay Beach” wel te verstaan.
Bill Mason (1929 - 1988) een welbekende schilder en filmmaker en het daarbij de nodige Awards op zijn naam heeft staan.
Daar is deze plaats naar vernoemd, heeft hier ook enkele film scenes gedraaid (gemaakt).

Koken vervolgens ons potje rond zeven uur, lopen nog ff een ommetje langs het meer en terug.
Duiken de Ford SUV in, en maken er weer een gezellige avond van!
Welterusten voor straks!
Morgen zien we wel!