Onverwacht een mooi toetje - Reisverslag uit Matane, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Onverwacht een mooi toetje - Reisverslag uit Matane, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Onverwacht een mooi toetje

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Juli 2018 | Canada, Matane

Maandag 2 juli, ’s ochtends vroeg 5 graden mist, rest van de half bewolkt/geen bewolking 14 tot 27 graden
Percé - Matane
9320,3 km - 9705,5 km = 385,2 km

De avond is gevallen, en als we om ons heen kijken zie achter wat bomen.
Wat verder weg op de achtergrond horen we het verkeer gaan, en naast ons horen we wat geklets tussen volwassen en kinderen!

Afgelopen nacht hadden we goed en heel diep geslapen, aan gekleed en al met onze Craft onderkleding aan. Het was ongeveer een graad of 5!
Lekker weg gedoken in de slaapzak is dan heerlijk en knus samen.

Wat gaan we doen vandaag was de zeer grote vraag, wilde eigenlijk een dagje langer blijven en wat rond kijken was de bedoeling.
Het weer gooide roet in het eten!
Mist, mist en nog eens mist. Het mobiel gaf ook al geen al te best weer op ondanks de goede temperaturen (blijkt dus later op de dag).

De tent wordt weer ingepakt en was kletsnat, tja ook dat hoort bij het kamperen.
We nuttige ons een goed ontbijt toe.
En dan gaan we eindelijk?
Nou, niet helemaal! Eerst nog enkele tips opvolgen.

Dan is het toch opeens elf uur geweest, een plan van aanpak wordt gewenst.
Dus gaan we eerst naar Gaspé om ons een klein beetje te trakteren met een MC Donalds.
We checken direct ons mail verkeer en gaan daarna onze weg vervolgen.

We rijden door Notre Dame Mountains gebergte heen (wegnummer 198), dachten dit wordt saai….
Dachten we dus!
Het antwoord is toch anders, het was een aangename verrassing hoe gevarieerd dit gebied is met behoorlijke steile klimmetjes.
Rijden vervolgens nog door een stukje delving gebied, waar een museum staat. Zijn wel ff op het terrein geweest maar niet in het museum zelf, was wel aardig om dit te zien.

En dan sta je weer opeens op de T-spitsing, van de kust en vervolgens gaan we weer richten het westen op.
En zeggen dan als we Matane in rijden, eerst ff boodschappen inslaan. Dan zijn we info gaan inwinnen voor morgen!
En dan staan we zo op een leuke ongezellige bos camping. De tent laten we liggen voor een ander moment en kiezen er nu voor om de Ford SUV te gebruiken voor de nacht.
Morgen om kwart voor zes er uit om te beginnen aan iets leuks!
Nu maar hopen dat aardig weer wordt!

Lekker slapen…
En gezond weer op!

• 04 Juli 2018 - 17:23

Tante Hilda:

Hallo Lodewijk,
    Deze keer geen tante Hilda maar oom Cor. Weer eens wat anders. Wat maak je een avontuurlijke reis.
    Wel wat ontbering maar daarvoor zit je hoog in Canada, Heb je ook beren gezien of leven die niet jou reis omgeving. Jammer dat je regenachtig weer treft. Maar je hebt nog een aantal dagen voor de boeg en het blijft niet altijd regenen.Ik wens je nog een aantal mooie en zonnige dagen en veelplezier met je avontuurlijke reis.
    Groet, Oom Cor.

• 05 Juli 2018 - 12:27

Anne :

Dank u wel oom Cor voor de leuke reactie!
    We genieten volop, helaas geen enkele beer gezien en ook de rendieren laten het nog afweten.