Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 Juni 2018 | Canada, Toronto

Donderdag 21 juni, 20 graden zon
Toronto Airport - Milton Heights (Ontario)
4733,2 - 4782,1 km = 48,9 km

Op het moment dat we aan het schrijven zijn, zitten we op 11274 meter hoog zwevend in de lucht en buiten is het echt steen, bbrrr koud -52 graden.

Afgelopen nacht dus bij mijn oom geslapen onder de rook van Schiphol, gisteren rond half twee van thuis vertrokken mijn ouders en Toos de poes achter gelaten.
Eerst nog asperges en eitjes gekocht bij de boer, daar doen we mn oom wel een plezier mee.
De reis er naar toe ging vlot, alleen een beetje omgereden (zucht!)

Na aankomst ff het water op met de sloep en daarna hebben heerlijk gegeten van de asperges.

Afgelopen nacht wat rommelig geslapen, maar toch wel lekker geslapen.
Zeven uur er uit, een heerlijk ontbijt en mn oom heeft mij vervolgens naar de trein in Weesp gebracht.
Op tijd waren we er, en konden direct doorlopen voor het inchecken. Ging snel, wel 24,4 kilo van de benodigde 23 kilo, een oogje werd er dicht gedaan (pffff, uch*!). Direct door naar de beveiliging en de douane, ging snel en waren er zo doorheen.

Het wachten kan beginnen in de Gate, mn ouders nog ff gebeld en een groeps app aangemaakt voor de foto’s van de reis, want deze uploaden naar de site is een moeilijke en ingewikkelde zaak.

Om 10 over twaalf gingen we als eerste aan boord, het vliegtuig was toen nog leeg….
Nu zijn we al ruim drie en half uur onderweg, de wind suist om ons heen met een snelheid van achthonderd en veertien kilometers per uur.

Op naar het onbekende van Toronto, we gaan het allemaal beleven.

Update 1)
1 uur en vijf minuten te gaan.

De tijd is toch wel snel gegaan, enkele muzieknummers verder en twee films.
En nu….
Gaan we met een snelheid van 901 kilometer per uur en een hoogte van 11579 meter, en met ons een strak blauwe lucht, de zon schijnt en met het Canadese land onder ons.

Het is ongelooflijk wat dit toch wel met mij doet, een stuk extra vrijheid naast mijn “normale” leventje van vrijheid.
Geweldig een mooi en rijk gevoel is dit toch wel.
Het laatste uur nu, en gaan zometeen op naar een bijzondere tijd en avontuur.

Nu ff wachten…..
Waar slapen we vannacht?

Update 2)

Toronto Airport - Milton Heights
4733,2 - 4782,1 km = 48,9 km

Het is nu drie minuten voor acht in de avond, zit aan een tafel met de zon recht voor mij een beetje frisjes maar niet vervelend.

Nadat wij stipt half vier geland waren, door de controle heen en ruim ander half uur verder melden we ons bij National.
Er werd druk getypt in de computer en….
Yes!
I bring the car to you….
En bracht keurig een volledige nieuwe Nissan Murano, we vroegen; heeft u ook toeval een Ford Edge?
I go to look for you…..
Enkele ogenblikken later kwam de goede man naar mij toe, yes we have and cross here the road and he stay on the right side…
We nemen onze spullen wederom en gaan er volgens naar toe, het is de zelfde als van vorig jaar maar nu een metallic blauw.
Alles stoppen we er in, tikken een en ander op het display van de Ford….

En het avontuur is nu echt begonnen!
Het is druk op de weg en dwalen we tussen de auto’s en vrachtwagens een baan en de nodige kleine files.
Met een klein foutje in de navigatie en met een klein beetje hulp van een keurige Canadese vrouw hebben we voor de eerste nacht een keurige campground gevonden.

Met de nodige boterhamen achter onze kiezen gaan we nu de tent overeind zetten, douchen en naar bed!
Welterusten!