Op naar het wereldgoed erfstuk - Reisverslag uit Gaspé, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Op naar het wereldgoed erfstuk - Reisverslag uit Gaspé, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Op naar het wereldgoed erfstuk

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Juli 2018 | Canada, Gaspé

Zondag 1 juli, half bewolkt met zon later volledig zon van 18 tot 23 graden en in Quebec al heel snel 15 tot 17 graden met zon
Pointe-Verte - Percé (Quebec)
8952,0 km - 9320,3 km = 368,3 km

We zitten in de Ford SUV, links van ons kijk je naar allerlei lichtjes en voor ons….
Is het pikkedonker!

De dag begon met het geluk, dat we laat wakker werden rond half acht!
We gaan er uit, pakken de boel in…
Om vervolgens aan ons ontbijt te beginnen.

Met het weer zit het wel snor, we hebben er veel zin hopen we. Wel ja(!) altijd héél veel zin! Wat is er nu mooier als dit?
Bij mij weten toch wel het ultieme in het leven, zelf kunnen bepalen hoe je de dag begint en wat je er allemaal wilt/kunt doen!
In ons geval dus….
Juist, lekker er op uit met de vacantie en doen wat je zelf wilt.

De Ford SUV is er weer helemaal klaar voor, we gaan eindelijk weer weg.
Al snel wordt al duidelijk en de beslissing is genomen, we gaan naar Quebec!
Een klein beetje toeristisch dan maar?
Wel ja, doen we!

We gaan via de kustweg 134 verder en gaan dan de Atlantische standaard tijd van vijf uur verruilen voor de oostelijke standaard tijd van zes uur. Een uurtje eraf!
En zo reden we om twaalf uur…. huh elf uur de grens over van New Brunswick naar Quebec.
Als snel gaan we in de ankers voor het middag eten.

De kustweg wordt saai en zit weinig dynamiek in, maar er komt verandering in.
We komen steeds meer dichter tegen de kustlijn en het veranderd snel en wordt mooi, van de white cliffs of Dover, is het nu net nu ook weer niet maar het wordt roodachtig van kleur in de rotsblokken.
Waanzinnig en fantastisch om dit natuur effect te zien!

In de verte zien we het al liggen de Rocher Percé, waanzinig natuur fenomeen is dit!
En het weer werkt ook goed mee, althans….
De zon schijnt volop maar het is maar zes tien graden op de temperatuurmeter van de Ford SUV!

De nodige foto’s worden geknipt, om vervolgens met de neus volledig in de boter te vallen.
Een nette terrascamping op de koop toe, de Ford SUV voelt de bui al aankomen we gaan in ruste!
Koken ons potje met macaroni, praten nog ff met de buurvrouw naast ons (staat alleen met een hond) naast ons.

En als laatste duiken we daarna met grote plof op het zitmeubel vans de Ford SUV, werken ons dagboek bij.
Dan gaan we weer heerlijk naar bed!
Welterusten, iedereen!