Onverwacht en laat. - Reisverslag uit Bear Lake, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Onverwacht en laat. - Reisverslag uit Bear Lake, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Onverwacht en laat.

Door: Lodewijk

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Juli 2017 | Canada, Bear Lake

Pocanontas (St. Alberta) - Bear Lake (St. British Columbia
afstand 817,5 km

Vanochtend waren we weer eens lekker vroeg wakker….
Kwart voor vijf klaar wakker….
Dus liggen blijven was geen optie, dus….
Eruit!

De boel direct aan kant, eten daar hadden we nog geen enkel behoefte aan.
Dus….
Rond vijf uur zijn we vertrokken, met als doel Grande Prairie.

Lekker genoten van de zon op komst, schijnt verschrikkelijk mooi over de uitlopers van de Rocky Mountains.
We rijden vervolgens door het zeer heuvelachtig gebied, mooi met al die dennennaalden bos! Het lijken net allemaal halve bollen groen.
Het heeft echt het idee dat we de heldentijd door Dalarna, Zweden, heen rijden.
Je moet er geweest zijn om dit te begrijpen.

Naar mate we noordelijker komen hoe vlakker het wordt bij Grande Prairie.
Hier zijn heel veel olie velden die gewonnen wordt door de mens, vele brandfakkels zie ik. Het maakt de natuur er niet mooier op!
Zo rond de klok van half twaalf zijn we dan in Grande Prairie, het is er een drukte van belang!
Allemaal shops, Wallmart, Subways en MC Donalds is heel normaal en allemaal bij elkaar geklusterd!

We doen hier onze inkopen, om vervolgens ons zelf eens te trakteren! Ja precies, trakteren….
Op een MC Donald, moet na het afkicken van zeker een maand of drie, er toch weer aan geloven!
Boodschappen hier doen is zeker niet goedkoop ten opzichte als bij ons, schrik niet, ruim $ CAN35,00!
Wat had den we hiervoor, twee kleine bruine broden, eieren (12), tomaten, bananen, Cornflakes, havermout repen met als afsluiting 4 pakjes noodles!

We vervolgen onze weg, terug naar British Columbia.
Na een lange zoek tocht een camping gevonden, ja niet zomaar eentje hoor!
Een hele luxe….
Een douche!
Ongelooflijk, het koude water uit het meer is ff verleden tijd!

En dan eindelijk, een heerlijke twee boterhammen met gebakken ei met tomaat wel verdiend!
En we landen dan toch nog, naar een hele lange dag eindelijk in een warme slaapzak!
En dromen verder….

• 06 Juli 2017 - 11:19

Ma = Pa:

Als het goed begrijp ben je nu op het verkeerde plekje terecht
    gekomen. Voor zo'n landschap hoef je toch niet naar Canada.
    Aan de ,,Overkant" bij Vlaardingen zie je hetzelfde beeld. Olie
    installaties en eeuwige vlammen. Maar het zal wel beter worden
    denken we.

Groetjes.

• 07 Juli 2017 - 02:47

Anne :

Is niet het zelfde pa ;-)