With finger in the air, Zwarte Beer kamt haren! - Reisverslag uit Britannia Beach, Canada van Anne - WaarBenJij.nu With finger in the air, Zwarte Beer kamt haren! - Reisverslag uit Britannia Beach, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

With finger in the air, Zwarte Beer kamt haren!

Door: Lodewijk

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Juli 2017 | Canada, Britannia Beach

Maandag 10 juli,
Hope - Britannia Beach
Afstand 345,4 km

Het is dinsdag ochtend….
Zit nog met enkele dikke ogen wakker te worden, de tafel bezaaid met….
Het ontbijt….
Goed en zeer diep geslapen!
Het is enigszins bewolkt maar hier en daar zie je wel enkele blauwe plekjes verschijnen.
Op de achtergrond horen we het water door een riviertje zijn weg zoeken.

Maar….
We gaan terug naar gisteren, ben er niet meer aan toe gekomen in het dagboek c.q. blog te schrijven.
Bij, deze allemaal!

Het is een mooie dag met enigszins hier en daar we wat wolkjes in de lucht.
De zon kwam er steeds vaker doorheen en warempel het is weer een overgoten mooie dag!
Rond de klok zeven uur waren we eruit, het een en ander genuttigd en de boel weer ingepakt.
Waar gaan we naar toe was de vraag….
Heel onduidelijk en heb in eerste instantie wat doelloos rond gereden in de richting van Vancouver.

Voor de zoveelste keer op de kaart gekeken de twee reisboeken erbij gepakt…
En!
Yup, het eerste doel gevonden, het vijf na grootste waterval van Canada gaan we bezoeken. Dus op weg naar Bridal Veil Provincial Park met de 122 meter waterval, een prachtige plek.
We waren er vroeg en dat betekend dat er niet veel toerisme is, niet te veel Chinesen en Japaners die aan het rond rennen zijn om maar zoveel mogelijk foto’s met de mobiele telefoon te maken.

Rustig wat rond gehangen en geprobeerd om enkele mooie fotogenieke foto’s te schieten, lekker op ons gemak.
Vervolgens was het weer tijd voor een boterham, hierna nog naar Harrison Hot Springs geweest…. dit was ronduit waardeloos! Niets te zien geen kokend meer(tje), dus op naar plan C.

Op naar Chilliwack Lake om daar een camping plekje te vinden….
Nee, maar!
Wel weer een Zwarte Beer die als een dolle over de weg aan het rennen was!
Trap de Ford Edge SUV vol in de remmen, aha nou hebben we je!
Met volle verbazing kijkt ons aan, kamt zijn zwarte haren nog ff tja je komt maar een keer op de gevoelige plaat van een zoekende Hollander!
De benodigde kiekjes van hem gemaakt, blij als een vogeltje, O nee als een Zwarte Beer schoot hij toch maar de bosjes weer in!

Wederom wordt de autokaart erbij gepakt, ogen dicht rondje draaien met onze vinger en….
Boek erbij gekeken of dit het zou kunnen zijn!
Besluit gevallen op weg naar…..
Nou richting van Squamish, daar is wel een aardig museum over het ontstaan en het begin tijdperk van de stoomlocomotief…
We gaan het meemaken.

De einde van de dag rond half zeven deze camping gevonden, met als hoogste scoren afgerond negen en dertig dollar wordt er af getikt!
Een camping met gouden kraantjes misschien?
Nee, een oude niet rijdende trailer waar ze wc en douche van hebben gemaakt!
Maar goed, het is goed voor de werkgelegenheid van Canada!

De avond valt, nog gezellig gekletst met een jong verliefd Canadees stelletje. Houden allebei van skysurfen, dus…
Gaan wij na deze gezellige bijeenkomst lekker naar bed, O nee de slaapzak in!
Om vanochtend met “enkele dikke ogen wakker te worden”!