Naar Olympic National Park in de VS, - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Anne - WaarBenJij.nu Naar Olympic National Park in de VS, - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Anne - WaarBenJij.nu

Naar Olympic National Park in de VS,

Door: Lodewijk

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Juni 2017 | Verenigde Staten, Port Angeles

Vancouver, Canada - Olympic National Park, VS
Afstand 198,2 km

Het is negen uur in de avond en de dag is voorbij, een lange en vermoeiende dag.

Het is vijf uur in de morgen en we houden het niet meer uit!
Eruit!
De spullen ingepakt en de auto opgehaalden alles ingeladen.
De Tomtom geprobeerd om deze werkende te krijgen maar helaas, dan maar proberen de navi te gebruiken van de auto.
Met veel moeite door wirwar en de Engelse teksten heen te worstelen gelukt.

De rit gaat eerst naar Horseshoe Bay, het is rustig in de stad met weinig verkeer.
Om zeven uur komen we aan bij de ferry en schepen om zeven uur in, de varen naar Nanaimo.

Er staat een stevige wind op de boot, maar het is ook een prachtige tocht. We eten een boterham en de tijd vliegt voorbij.
En staan om negen uur op nieuw grondgebied, de tocht gaat verder en de kilometers glijden onder ons door naar de hoofdstad Victoria.

Het is warm rond de 26 graden en komen rond elf uur bij de volgende overtocht met een nieuwe ferry.
We kopen de ticket en moeten nog de nodige uurtjes wachten, is niet erg we zijn behoorlijk moe.
Dus slapen we een beetje bij en zoeken nog het een en ander op.

De douane controle, verloopt een beetje stroef.
Op onverklaarbare wijzen wordt ik er uitgelicht en moeten we een visum aanschaffen, we krijgen geen toelichting en moeten zes dollar afdragen!
Maar we gaan dan daarna dan eindelijk varen, wederom een mooie tocht en komen rond vijf uur in Port Angeles aan.

We tanken de Ford af met de nodige liters benzine en vervolgen onze weg met vinger in de lucht richting de west!
De Ford duikt in de remmen en slaat rechtsaf een smalle weg op, en we belanden aan een groot meer....

Checken in op een campingground en tikken eenenvijftig dollar af om te slapen op een kleine kampeerplek(je)!
We doen wat inkopen en eten wederom een boterham met kaas.

Het wordt tijd om de Ford een beetje in te delen hoe we de komende tijd willen gaan reizen en de tas wordt uitgepakt en maken het wat overzichtelijker.

We zijn moe en belanden op onze rug in de Ford SUV en kijkend door het panoramadak vallen we in slaap.

Morgen weer een nieuwe dag!

• 27 Juni 2017 - 22:08

M+:

Amerika is geen goedkoop land voor kampeerders.

• 28 Juni 2017 - 13:12

Marjo:

Leuk hoor Lodewijk dat we je op deze manier kunnen volgen tijdens je reis.
    Zo te lezen maak van alles mee! Dat maakt het allemaal wel weer spannend.
    Goede reis en groetjes van ons
    Marjo