Op hoop van zegen, weg van de bosbranden! - Reisverslag uit Hope, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Op hoop van zegen, weg van de bosbranden! - Reisverslag uit Hope, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Op hoop van zegen, weg van de bosbranden!

Door: Lodewijk

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Juli 2017 | Canada, Hope

Zaterdag 8 juli,
Bridge Lake - Hope
Afstand 353,6 km

Het is dit moment zondag ochtend tien voor elf, dit is laat maar wel relaxt!
Zit een beetje half in de schaduw, op de achtergrond hoor je het geraas van het verkeer van de Highway 1. Ondanks dit hoor je heel zachtjes de vogels fluiten.
Dit betekent dus…
We staan nog op de camping!

Terug naar gisteren, we hadden jullie een kort bericht gestuurd, met als mededeling dat we ongedeerd het zwaar getroffen gebied uit weten te komen. Verder niet veel meer mee gekregen van de grote bosbranden die er nu nog heersen, tot ver na Merrit hing er een zware smog. Het leek wel dat we door de mist heen aan het rijden waren, tachtig kilometer ten zuiden van Merrit begon het langzaam op te klaren.

De grote vraag was toen we nog in Merrit stonden, bij meneer MC Donald, welke kant op zouden gaan.
Enkele scenario’s bekeken, de beste weg was…
Eerst bellen met het Hotel in Vancouver, waar we al afgelopen week een boeking hadden gedaan voor de laatste nacht.
We hebben een extra nacht bij geboekt, met als doel om de schitterende reis die we tot nu toe hebben gemaakt mooi te kunnen afsluiten.
We verblijven dus nu van woensdag avond tot vrijdag ochtend, van waar uit wij terug gaan naar de Airport.

Dus wij vervolgen onze weg richting het zuid westen van Canada, de kilometers glijden onder de Ford Edge SUV door. Genieten van het schitterende uitzicht rondom.
De mobile telefoon staan aan op playlist, met als nummer wat eigenlijk wel bij de omgeving past….
Pussycat met het wel bekende country nummer Mississippi , geweldig toch!?

We naderen ons doel…
Een nieuwe plek om de nacht door te brengen, in Hope!
Zo eindigt onze dag rond half twee in bed!
Ja, dat is heel laat!

Maar het was de moeite waard, een prachtige donkere nacht met sterren en van over de bergen scheen prachtig de maan over de schapenwolken!
Dat betekende heel fotograferen van deze prachtige lucht, helaas kunnen we dit niet met elkaar i.v.m. het niet kunnen plaatsen van foto’s op onze blog site!
Dit houden jullie van mij te goed, wanneer we weer veilig thuis zijn in Nederland.

Op naar een nieuwe dag, met nieuwe ontdekkingen….