One hunderd kilometer offroad - Reisverslag uit Hagensborg, Canada van Anne - WaarBenJij.nu One hunderd kilometer offroad - Reisverslag uit Hagensborg, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

One hunderd kilometer offroad

Door: Lodewijk

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Juli 2017 | Canada, Hagensborg

Donderdag 6 juli,
Williams Lake - Hagensborg
Afstand 486,6 km

Het is einde van de middag, en zitten een klein beetje in de schaduw aan een picknick tafel.
Het waait heerlijk, en geniet lekker na van deze mooie dag.

Vanochtend waren weer vroeg wakker, laten we de tijd maar achter wegen vroeg dus!
Goed alles in de Ford Edge SUV gepropt, uhm gepropt. Welnee keurig opgeruimd zoals ik het heb geleerd van pa en ma!
Maar alles zit erin en rijden om half zes de camping af, op weg naar….
We willen naar Bella Coola, dus we zijn gewaarschuwd!

De zon komt langzaam op en de eerste dieren kom we al tegen, het is een hert met kort daarachter aan een kleine Lynx/vos achtig.
We rijden steeds verder naar het westen en de wouden worden dunner en heuvelachtiger en gaat later over in bergen, stevige bergen zelfs!

We verruilen het asfalt naar gravel en nog iets later gaat het over in een grove stenen weg, we gaan op en neer van links naar rechts.
De oe’s en de aa’s gillen weer door de Ford Edge SUV!
We zetten de daling in, oja? We gaan dalen met ruim dertien procent, niks aan de hand zul je denken.
Vergeet het maar de weg wordt niet breder dan de SUV, we beginnen de billen behoorlijk te knijpen!

Maar dan zomaar uit niets, het is zwart en het rolt! Welnee het rolt niet maar het holt!
We vliegen wederom vol in de ankers, de stenen kletteren het ravijn in! Help, we leven nog!
Het is maar wederom een zwarte beer! De pakken melk vlogen letterlijk door het interieur heen, door deze weledele heer “de zwarte beer”!
Grijp wederom onze camera, heb wel wat wolachtig iets de gevoelige plaat. Is niet helemaal duidelijk!
Maar de film camera staat wel aan, maar ook deze was te ver weg!
Grrr, jammer!
Drie maal scheepsrecht moet dus de volgende actie gaan worden…. denken we dan maar weer!

Maar goed, we hadden het over billen knijpen. Moet toegeven het is wederom prachtig hoe het er allemaal in het eggie uit ziet, de Bella Coola River die hoor je goed als je met het raam open rijd (deden we wel niet). Toch heel bijzonder.

Dan belanden we rond de klok van vier uur op deze mooie prachtige campinground met een heerlijke warme douche die we zometeen gaan nemen.
Eerst maar eens een hapje gaan eten!