Terug in British Columbia - Reisverslag uit Riondel, Canada van Anne - WaarBenJij.nu Terug in British Columbia - Reisverslag uit Riondel, Canada van Anne - WaarBenJij.nu

Terug in British Columbia

Door: Lodewijk

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Juni 2017 | Canada, Riondel

Bayvieuw (St. Idaho) Verenigde Staten - Riondel (St. British Columbia) Canada
Afstand 301,5 km

Nadat we gisteren waren aangekomen in Bayvieuw, hebben we de nacht doorgebracht in de auto.
We werden wakker rond zes uur, en moet zeggen heb geslapen is een blok, een boterham gegeten en we zijn vertrokken…
In eerste instantie met vinger in the air.
Doe dit wel vaker, en het wil wel eens veranderen per minuut. Toch waren we er snel uit en hebben onze weg gevonden en rijden eerst maar naar de grens overgang binnen een half uur waren we de grens over….

Thuis hadden we al enigszins een route ingetippeld, maar is al aangepast omdat we via Spokane hebben gereisd.
Dus een nieuwe aanpassing is dan heel normaal voor ons.
We rijden tegen de klok in van mijn uitgestippelde route en rijden naar het Upper Arrow Lake, mooie tocht en het gaat behoorlijk heuvelachtig aantoe.

De Ford Edge SUV rijd heerlijk en kom er nu pas achter dat we kunnen flipperen met de versnellingen aan het stuur, elke keer vind ik weer enkele snufjes van deze bijzondere auto in mijn ogen.

Terug naar de werkelijkheid, we zijn best wel moe en besluiten halverwege het Upper Arrow Lake kappen we ermee!
We zijn moe en belanden in eerste instantie op een stenen muurtje aan het meer, en dan kijken we nog eens op de kaart en vind (denken we) een aardige camping het is een gok met wederom de vinger in the air!
Rijden dan even later de camping op….

Het is stil en hekel rustig, besluit is definitief, we blijven twee nachten!

Met hulp van de camping eigenaar lukt het de nieuw gekochte brander in te weiden, heb een hard gekookt ei weten koken!
Snel de tent opgezet, rollen de tent in en vallen is blok in een winterse ski droom! **Uch!!
Eerst maar van deze vakantie genieten!