Op weg naar Camas - Reisverslag uit Camas, Verenigde Staten van Anne - WaarBenJij.nu Op weg naar Camas - Reisverslag uit Camas, Verenigde Staten van Anne - WaarBenJij.nu

Op weg naar Camas

Door: Lodewijk

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Juni 2017 | Verenigde Staten, Camas

Olympic National Park - Camas
Afstand 509,8 km

Het is vijf uur, we worden wakker!
Je hoort de vogels fluiten en het is stil op de campingground.
We ruimen de boel aankant, eten wat...
En de tocht gaat weer verder, richting Camas.

We rijden door het gebied van dit prachtige schiereiland en zien hoe het hier mooi is, het landschap is glooiend en we rijden verder richting de westkust. We rijden parallel aan de kust en zien regelmatig kleine baaien met stukjes strand waar je naar toe kan lopen.

Het is koud en het regent gelukkig niet, want aan de westkant van dit Olympic National Park regent het rond de tachtig procent en daarentegen de oostkant is het meest droog, zelfs droger als de Dead Vally volgens de reisboeken!

We rijden op Aberdeen aan en bellen ff met Heleen dat ik onderweg ben en dat we rond vijf uur (we hebben wel iets bijzonders met die vijf uur, uch!) bij haar zullen aankomen.

Na Aberdeen duiken we de Highway op richting Portland en de vele kilometers glijden verder onder ons door en de zon wordt feller en warmer.

Het laatste stukje rijden we tussen de weilanden en het weidse door, rijden een buitenwijk van Camas in met mooie grote huizen.
We parken de auto worden hartelijk welkom geheten door Heleen.

We hebben samen met Heleen op de lagere school gezeten, en ze is voor haar studie naar de VS gegaan en heeft hier haar man leren kennen en ze sticht hier haar gezin.

De avond valt in de drukke gezin, er is een kinderfeest voor hun zoon Jack dus de nodige drukte voor Heleen.
Maar reuze gezellig om dit ook mee te maken hoe het hier aan toe gaat.
We praten veel bij over de afgelopen periode, en we komen uit dat we elkaar al ruim vijftien jaar niet meer hebben gezien en gesproken.

Enzo belanden we vermoeid in bed, en vallen in diepe slaap!

• 27 Juni 2017 - 21:54

M+P:

Leuk om zo mrt je mee te reizen. Dit was een lange rit hoeveel km. Hoe gaat het tanken, rijdt je op benzine of diesel. Wat kost de brandstof in Amerika? Is er een verschil in prijs tussen Canada en Amerika?

• 28 Juni 2017 - 15:58

Anne :

De benzine prijzen zijn in Gallons (de VS), maar heb het ff omgerekend naar de literprijs gemiddelde is € 0,76 per liter.
    Canada is ruim € 0,20 duurder.